Regulamin świadczenia usług w Centrum Dietetycznym MonVita

I. Pojęcia i postanowienia ogólne

 

1. Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady korzystania z usług dietetycznych w zakresie doradztwa żywieniowego i układania jadłospisów dietetycznych świadczonych przez Usługodawcę – Centrum Dietetyczne MonVita Monika Hajduk z siedzibą w Pruszkowie, ul. Tomcia Palucha 5 m. 2, prowadzącą działalność w gabinecie przy Al. Jerozolimskich 119 A lok. 27 w Warszawie, NIP: 534-226-90-96, REGON: 36021126.

 

2. Pacjentem (Usługobiorcą) jest osoba, która akceptuje niniejszy Regulamin i zamawia usługę oferowaną przez Usługodawcę.

 

3. Warunkiem korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacja wszystkich jego punktów.

 

4. Regulamin dotyczy konsultacji i usług udzielanych bezpośrednio w gabinecie, on-line oraz drogą teleinformatyczną.

 

5. Konsultacje dokonywane przez Centrum Dietetyczne MonVita mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej.

 

6. Pacjent przyjmuje do wiadomości, iż usługi świadczone przez Centrum Dietetyczne MonVita nie dają gwarancji odniesienia skutku oczekiwanego przez Pacjenta, z uwagi na złożoność czynników środowiskowo-medycznych mających wpływ na efekt porad dietetycznych. Pacjent przyjmuje także do wiadomości, że konsultacje udzielane przez Centrum Dietetyczne MonVita zawierają indywidualną interpretację stanu zdrowia, wyników badań, a także oparte są na profesjonalnej wiedzy i doświadczeniu dietetyka. Ponadto wizyty oparte są na przeświadczeniu, że Pacjent nie zataił jakichkolwiek informacji i w wywiadzie żywieniowym oświadczył wyłącznie prawdę.

 

7. Centrum Dietetyczne MonVita nie ponosi odpowiedzialności za usługi dietetyczne udzielone na skutek podania przez Pacjenta niepełnych i nieprawdziwych informacji, podania niepełnego stanu zdrowia, przedstawienia niepełnych informacji związanych ze stanem zdrowia czy przedstawienia niepełnych dokumentów lub/i badań.

 

8. Centrum Dietetyczne MonVita może odmówić Pacjentowi wykonania usługi lub konsultacji w przypadku gdy:

  • zachodzi przypuszczenie, że Pacjent jest nieletni (i nie posiada zgody opiekuna prawnego) lub niepoczytalny;
  • zachowanie Pacjenta świadczy, iż jest on pod wpływem: alkoholu, narkotyków, środków odurzających, psychotropowych, innych substancji o działaniu podobnym do ww. lub zachowanie Pacjenta jest obraźliwe lub narusza dobra osobiste pracowników Centrum Dietetycznego MonVita;
  • udzielenie konsultacji lub wykonanie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa lub zasady etyki lub naruszałoby prawa osób trzecich;
  • udzielenie konsultacji lub wykonanie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Pacjenta;
  • udzielenie konsultacji dietetycznej przewyższa umiejętności lub wiedzę pracowników Centrum Dietetycznego MonVita.

 

9. Centrum Dietetyczne MonVita zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy służbowej wszelkich informacji podawanych na wizytach i w formularzach, które nabyło w związku ze świadczeniem usług.

 

II. Rodzaj i zakres usług świadczonych przez Usługodawcę

 

1. W ofercie znajdują się porady dietetyczne, układanie indywidualnych jadłospisów dietetycznych oraz badanie składu ciała metodą bioimpedancji elektrycznej. Gabinet świadczy w szczególności następujące usługi: konsultacje dietetyczne, konsultacje w zakresie zdrowego żywienia, dietetyki klinicznej oraz edukacji zdrowotnej, terapie indywidualne, dla par i grupowe.

 

2. Zamówienia przyjmowane są osobiście w trakcie konsultacji dietetycznych, drogą mailową lub telefoniczną.

 

3. Usługodawca świadczy usługi w formie wizyt Pacjenta w siedzibie przy Al. Jerozolimskich 119 A lok. 27 w Warszawie, w formie konsultacji telefonicznej, mailowej, czy komunikatorów internetowych. Przebieg konsultacji w Centrum Dietetycznym MonVita został opisany na stronie monvita.pl.

 

4. Pierwsza konsultacja ma charakter zapoznawczy i odbywa się w formie wywiadu żywieniowo-zdrowotnego.

 

5. Centrum Dietetyczne MonVita nie świadczy działalności leczniczej w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej, w szczególności nie udziela konsultacji i świadczeń zdrowotnych w rozumieniu tejże ustawy.

 

6. Usługi świadczone przez Centrum Dietetyczne MonVita, w tym usługi on-line nie stanowią diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować Pacjentowi leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą, w szczególności nie może zastępować konsultacji lekarskiej.

 

7. Porady i usługi wykonywane są odpłatnie zgodnie z cennikiem na stronie monvita.pl: https://monvita.pl/cennik/

 

8. Jadłospisy wraz z zaleceniami dotyczącymi ich stosowania przekazywane są Pacjentom na wizytach w gabinecie lub w formie mailowej na wskazany przez Usługobiorcę adres.

 

9. Każda konsultacja, usługa i wytworzone w związku z nimi informacje są indywidualnie przygotowane dla konkretnego Pacjenta stanowią własność intelektualną Centrum Dietetycznego MonVita i podlegają stosownej ochronie. Rozpowszechnianie ich, kopiowanie, odsprzedawanie, publiczne lub indywidualne udostępnianie ich bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione. Niezastosowanie się do powyższego zakazu będzie skutkowało odpowiednią odpowiedzialnością karną oraz majątkową. Pacjent ma prawo do pobierania udostępnionych dokumentów oraz drukowania całych stron lub fragmentów na użytek własny pod warunkiem nie naruszania praw autorskich.

 

10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dłuższe stosowanie zaleceń/planu dietetycznego bez wiedzy i opieki dietetyka Centrum Dietetycznego MonVita, a także nie ponosi odpowiedzialności za skutki samodzielnego modyfikowania diety przez Pacjenta.

III. Obowiązki Pacjenta korzystającego z konsultacji dietetycznych w formie stacjonarnej w siedzibie Centrum Dietetycznego MonVita

1. Usługodawca podczas wizyty wstępnej w gabinecie stacjonarnym przeprowadza dokładny wywiad żywieniowo-zdrowotny w ramach konsultacji wstępnej. Zamawiający tym samym dostarcza dane potrzebne do ułożenia diety wraz z ewentualnymi odpowiedziami na dodatkowe pytania zadane przez Usługodawcę w trakcie konsultacji.

 

2. Po pierwszej konsultacji i wywiadzie żywieniowo-zdrowotnym, w terminie do 10 dni roboczych Usługodawca zobowiązany jest umówić Pacjenta na drugą wizytę na której ma miejsce odbiór i omówienie diety lub przesyłać materiały drogą elektroniczną (za pośrednictwem poczty e-mail). Materiały przygotowywane przez Centrum Dietetyczne MonVita są wysyłane w formie mailowej w formie nieedytowalnej PDF (Portable Document Format).

W ramach jednorazowego przygotowanego planu żywieniowego, w jego cenie przysługuje Pacjentowi wymiana dwóch wybranych przepisów. Korekta większej ilości przepisów wymaga uiszczenia dodatkowej opłaty (szczegóły w zakładce https://monvita.pl/cennik/).

 

3. Wizyty wymagające potwierdzenia rezerwacji w formie przedpłaty na konto Centrum Dietetycznego MonVita związane są z koniecznością uiszczenia stosownej opłaty za usługę w przeciągu 48 godzin od wstępnej rezerwacji terminu zgodnie z cennikiem (https://monvita.pl/cennik/). Brak uiszczenia opłaty w przeciągu 48 godzin od wstępnej rezerwacji terminu spowoduje automatyczne anulowanie rezerwacji usługi. W celu zmiany terminu wcześniej umówionej wizyty Pacjent zobowiązany jest przełożyć ją z 48-godzinnym wyprzedzeniem (2 dni). W przeciwnym wypadku wizyta przepada. Odwołanie umówionej konsultacji kontrolnej w czasie krótszymi niż 48 godzin przed umówionym terminem będzie traktowane jako zrealizowana usługa i przedpłata staje się bezzwrotna.

 

4. Nieodwołanie zaplanowanej wizyty 24-godziny przed jej planowym terminem związane jest z koniecznością opłaty wartości wizyty na konto poradni w przeciągu 24 godzin.

 

5. W przypadku spóźnienia się Pacjenta na konsultację, Centrum Dietetyczne MonVita zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty za całą wizytę i/lub usługę według czasu umówionej wizyty.

 

IV. Obowiązki Pacjenta korzystającego z konsultacji dietetycznych w formie on-line

 

1. Zamawiający wybierający współpracę z Usługodawcą w opcji on-line mailowej wypełnia ankietę z pytaniami (wywiad żywieniowo-zdrowotny) w formie elektronicznej i zobowiązany jest przysłać ją na wskazany adres mailowy. Pacjent jest zobowiązany opisać swój obecny stan zdrowia, wyniki badań laboratoryjnych jeśli takowe posiada, informacje o aktywności fizycznej, alergiach, nietolerancjach pokarmowych lub/i dolegliwościach ze strony przewodu pokarmowego. Wypełniony plik wywiadu Pacjent odsyła na adres e-mailowy Centrum Dietetycznego MonVita (). Na tej podstawie Usługodawca opracuje indywidualny produkt w formie określonego rodzaju diety wraz z zaleceniami jej stosowania.

 

2. Pacjent wyrażający wolę skorzystania z usługi w formie on-line za pośrednictwem komunikatorów internetowych (np. Skype) powinien posiadać odpowiednie wyposażenie techniczne umożliwiające dostęp do Internetu oraz odpowiednią jakość połączenia.

 

3. Usługa on-line poprzedzona jest ustaleniem i zarezerwowaniem terminu jej wykonania pomiędzy pracownikiem Centrum Dietetycznego MonVita a Pacjentem. W przypadku gdy o ustalonej godzinie realizacji usługi oraz w okresie następnych 15 minut Pacjent nie skontaktuje się z Usługodawcą, a po stronie Centrum Dietetycznego MonVita zachodzi gotowość do świadczenia usługi, wówczas powoduje to brak obowiązku zwrotu opłaty uiszczonej przez Pacjenta oraz oznacza prawidłowe wykonanie usługi.

 

4. Po pierwszej konsultacji w formie on-line, w terminie do 10 dni roboczych Usługodawca przesyła droga elektroniczną (pocztą e-mail) ułożony plan żywieniowy i zalecenia dla Pacjenta. Materiały przygotowywane przez Centrum Dietetyczne MonVita są wysyłane w formie mailowej w formie nieedytowalnej PDF (Portable Document Format).

W ramach jednorazowego przygotowanego planu żywieniowego, w jego cenie. przysługuje Pacjentowi wymiana dwóch wybranych przepisów. Korekta większej ilości przepisów wymaga uiszczenia dodatkowej opłaty.

 

5. Nowe diety zamawiane w trakcie opieki dietetycznej, Usługodawca zobowiązany jest przesłać w przeciągu 10 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty.

 

6. Rezerwacja pierwszej wizyty może być dokonana telefonicznie pod nr tel. +48 692 108 338 lub mailowo pod adresem:

 

7. Dokonanie rezerwacji wizyty wiąże się z koniecznością bezzwłocznego uiszczenia stosownej opłaty za usługę zgodnie z Cennikiem. Brak uiszczenia opłaty w przeciągu 48 godzin od wstępnej rezerwacji terminu (2 dni robocze) spowoduje automatyczne anulowanie rezerwacji usługi.

 

8. Konsultacja prowadzona przez Centrum Dietetycznym MonVita w formie usługi on-line telefonicznej lub przez komunikator Skype polega na zadaniu pytań przez dietetyka wraz z prośbą o dokładny opis problemu i – jeśli to możliwe – przesłanie wyników aktualnych badań Pacjenta. Każda konsultacja, bez względu na formę jej realizacji stanowi usługę w rozumieniu niniejszego regulaminu i jest płatna. Łączny czas konsultacji drogą telefoniczną lub przez komunikator Skype nie może przekroczyć czasu wykupionej przez Pacjenta usługi. Przekroczenie wykupionego czasu będzie podlegało dodatkowym opłatom. Pacjent zobowiązany jest do zapoznania się z procedurami, znajdującymi się na stronie internetowej www.monvita.pl, które mają za zadanie przygotować Pacjenta do wizyty w ramach usług świadczonych przez Centrum Dietetyczne MonVita.

 

V. Obowiązki Usługodawcy

 

1. Przy deklaracji wykupienia przez Pacjenta pakietu (1, 3 lub 6-miesięcznego) i od momentu otrzymania płatności, przy spełnieniu powyższych obowiązków, Usługodawca zobowiązuje się do ułożenia diety w terminie do 10 dni roboczych od wizyty wstępnej, oraz przekazania jej na wizycie w gabinecie lub w formie on-line na wskazany przez Pacjenta adres mailowy.

 

2. W przypadku wielomiesięcznych pakietów opieki dietetycznej (pakietu 3- i 6-miesięcznego), Usługodawca zobowiązuje się opracować i przesłać nowe diety w przeciągu 10 dni roboczych od dnia wizyty kontrolnej.

 

3. Nowe diety zamawiane na wizytach kontrolnych lub zamawiane online w trakcie opieki dietetycznej w Centrum Dietetycznym MonVita, Usługodawca zobowiązany jest przesłać w przeciągu 10 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty.

 

4. Usługodawca zobowiązuje się do stałego kontaktu z Pacjentem za pomocą poczty e-mail lub telefonicznie w okresie trwania wybranego pakietu opieki dietetycznej.

 

5. Modyfikacja otrzymanej diety w ramach pakietów współpracy (zmiana założeń diety, wykluczanie niektórych produktów, wymiana produktów/potraw itp.) jest dokonywana przez Usługodawcę wyłącznie w oparciu o konsultację kontrolną i wynik przeprowadzonego badania składu ciała. Konsultacja kontrolna powinna się odbywać co 3-4 tygodnie.

 

VI. Harmonogram wizyt odbywanych w ramach pakietów i zasady przekładania wizyt

1. Wielomiesięczne pakiety opieki dietetycznej w Centrum Dietetycznym MonVita są płatne z góry, maksymalnie do drugiej wizyty na której ma miejsce omówienie diety. Uiszczona opłata za pakiet opieki dietetycznej nie podlega zwrotowi.

 

2. Pakiet 1-miesięczny współpracy obejmuje 3 usługi (pierwsza konsultacja wstępna, 14-dniowy jadłospis przekazywany na drugiej wizycie, jedna wizyta kontrolna po 3-4 tygodniach).

 

3. Pakiet 3-miesięczny współpracy obejmuje 7 usług (pierwsza konsultacja wstępna, 14-dniowy jadłospis przekazywany na drugiej wizycie, 3 wizyty kontrolne, 2 diety 7-dniowe po dwóch wizytach kontrolnych).

 

4. Pakiet 6-miesięczny współpracy obejmuje 13 usług (pierwsza konsultacja wstępna, 14-dniowy jadłospis przekazywany na drugiej wizycie, 6 wizyt kontrolnych, 5 diet 7-dniowych po pięciu wizytach kontrolnych).

 

5. Ważność pakietów wynosi:

  • 4 tygodnie w przypadku pakietu 1-miesięcznego,
  • 12 tygodni w przypadku pakietu 3-miesięcznego,
  • 24 tygodnie w przypadku pakietu 6-miesięcznego.

 

6. Przy wybraniu i opłaceniu danego pakietu wizyt Pacjent jest zobowiązany do odbycia:

  • jednej wizyty kontrolnej w przeciągu 4 tygodni od daty pierwszej konsultacji w przypadku pakietu 1-miesięcznego
  • trzech wizyt kontrolnych w przeciągu 12 tygodni od daty pierwszej konsultacji w przypadku pakietu 3-miesięcznego
  • sześciu wizyt kontrolnych w przeciągu 24 tygodni od daty pierwszej konsultacji w przypadku pakietu 6-miesięcznego

Po tym okresie niewykorzystane konsultacje i wizyty przepadają i nie ma możliwości zwrotu poniesionych kosztów.

 

7. Termin kolejnej wizyty kontrolnej ustalany jest na wizycie w gabinecie dietetyka. W celu zmiany terminu wcześniej umówionej wizyty Pacjent zobowiązany jest przełożyć ją z 48-godzinnym wyprzedzeniem (2 dni). W przeciwnym wypadku wizyta przepada. Odwołanie umówionej konsultacji kontrolnej w czasie krótszymi niż 48 godzin przed umówionym terminem będzie traktowane jako zrealizowana usługa.

VII. Zgoda Pacjenta na leczenie dietetyczne

 

1. Zgodnie z art. 16 -18 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 2009 r. Nr 52 poz. 417 z późn. zm.) Pacjent wyraża zgodę na leczenie dietetyczne w Centrum Dietetycznym MonVita Monika Hajduk. Jednocześnie oświadcza, że udzielił wyczerpujących i prawdziwych informacji, co do stanu zdrowia – zgodnie z wywiadem żywieniowo-zdrowotnym. O wszelkich zmianach stanu zdrowia Pacjent jest zobowiązany powiadomić Usługodawcę.

 

VIII. Ochrona prywatności

1. Dane, które przekazane zostaną w trakcie konsultacji dietetycznej, a które mogą być danymi osobowymi w rozumieniu art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, (tekst jednolity Dz.U. z 2002 roku Nr 101, Poz. 926 z późniejszymi zmianami), wykorzystane będą tylko na potrzeby ułożenia diety i do kontaktu z Pacjentem, który je udostępnił. Dane te w żadnym wypadku nie będą udostępniane osobom trzecim.

 

IX. Płatności

1. Informacja o cenach podane są w Cenniku zamieszczonym na stronie internetowej: www.monvita.pl. Wszystkie ceny zawarte na stronie są cenami brutto.

 

2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach usług znajdujących się w ofercie oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych.

 

X. Postanowienia końcowe

 

1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie.

 

2. W przypadku zagadnień nieporuszonych w Regulaminie wszelkie sprawy regulowane są przez przepisy polskiego prawa.

 

3. W przypadku jakichkolwiek zmian w Regulaminie, każdy Pacjent zostanie o nich poinformowany drogą elektroniczną na 14 dni przed wejściem ich w życie.

 

4. Po zapoznaniu się z zaktualizowanym Regulaminem, przed jego wejściem w życie, Pacjent ma prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o braku akceptacji dla nowych zasad, co jest jednoznaczne z zakończeniem leczenia dietetycznego. Brak złożonego pisemnego oświadczenia jest równoznaczny z akceptacją nowego Regulaminu.

 

Akceptując Regulamin, Pacjent oświadcza, iż:

  • przyjmuje do wiadomości, że przygotowany dla niego indywidualny plan żywieniowy opiera się na aktualnej wiedzy naukowej, jednakże ze względu na niemożność przewidzenia pewnych mechanizmów zachodzących w organizmie człowieka, nie gwarantuje osiągnięcia przez Pacjenta zamierzonych efektów,
  • nie będzie samodzielnie dokonywać modyfikacji indywidualnych planów żywieniowych, a chęci zmian będzie konsultować z Usługodawcą,
  • będzie stosować się do ułożonego jadłospisu i opracowanych zaleceń,
  • wypełniając niezbędne formularze podaje swoje prawdziwe dane,
  • przed przystąpieniem do stosowania otrzymanego, indywidualnego planu żywieniowego skonsultował się z odpowiednim lekarzem celem oceny stanu zdrowia oraz ustalenia braku przeciwwskazań do zaproponowanej diety i przeprowadzenia badania składu ciała metodą bioimpedancji elektrycznej,
  • będzie prowadzić konsultacje z lekarzem w okresie stosowania diety,
  • wszelkie materiały otrzymane w ramach usług mogą być przez Pacjenta wykorzystywane wyłącznie do osobistego użytku bez prawa do ich kopiowania i rozpowszechniania bez zgody Usługodawcy.

 

Centrum Dietetyczne MonVita Monika Hajduk

 


 

 

Warszawa, dnia ………………………………

 

……………………………………

Imię i nazwisko

……………………………………

Adres zamieszkania

……………………………………

Kod pocztowy i miejscowość

……………………………………

Numer telefonu

……………………………………

E-mail

 

OŚWIADCZENIE O PRAWDZIWOŚCI PRZEKAZYWANYCH DANYCH DOTYCZĄCYCH PACJENTA

 

Niniejszym oświadczam, że

1) wszystkie informacje przekazane przeze mnie w trakcie wywiadu żywieniowo-lekarskiego, przeprowadzonego przez dietetyka Moniki Hajduk w Centrum Dietetycznym MonVita są zgodne z prawdą oraz rzetelne, a także zgodne z moimi preferencjami żywieniowymi, w związku z czym nie będę rościć sobie żadnych pretensji z tego tytułu;

2) nie doszło do zatajenia przez mnie informacji o znanych mi chorobach, na które cierpię bądź mogę cierpieć, a także że poinformowałem/am o przyjmowanych przeze mnie lekach stałych i doraźnych oraz suplementach.

 

OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

 

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w Karcie Pacjenta, w celach związanych z korzystaniem z usług dietetyka Moniki Hajduk w Centrum Dietetycznym MonVita, a to na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.).

 

Jednocześnie oświadczam, że zachowuję sobie prawo do uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania danych, a także ich usunięcia, o ile są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Oświadczam także, że zostałem/-am poinformowany/-a o prawie wglądu do moich danych osobowych oraz do ich poprawiania. Oświadczam, że podane dane w niniejszej deklaracji są kompletne i prawdziwe.

 

…………………………………….

Podpis Pacjenta